REALIZAČNÝ TÍM

PaedDr. Zuzana Babulicová, PhD.

Pôsobí ako odborná asistentka na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Vo vedeckej a publikačnej činnosti sa zameriava na oblasť kognitívnej edukácie s cieľom hľadania možností jej implementácie v podmienkach škôl. Pozornosť venuje rozvoju kognitívnych funkcií od predškolského veku, ako determinantu pripravenosti dieťaťa na nástup do základnej školy a následne v neskoršom veku ako determinantu školskej úspešnosti žiakov.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • vysvetľuje prepojenie kognície a prejavov správania sa u detí a žiakov na sociálnych sieťach. Kognitívne funkcie chápe ako predpoklady myslenia, preto je potrebné ich cielene spájať aj so správaním v online priestore, pretože nie sme zvyknutí overovať tvrdenia alebo overovať zdroje informácií V dobe neobmedzeného prístupu na internet má ktokoľvek možnosť napísať a publikovať príspevky a statusy, ktorými môže manipulovať s osobou dieťaťa, ale aj dospelého,
  • zostavila súbor aktivít, ktorých zámerom je cielene kreovať zodpovedné správanie sa na internete, naučiť sa overovať hodnovernosť informácií, či stanoviť si vlastné pravidlá k eliminovaniu kyberagresie u detí a žiakov.

 

Mgr. Kristína Bielčiková

Pôsobí ako interná doktorandka na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Jej vedeckým zameraním a predmetom výskumu sú online ohrozenia, kybergaresia, prevencia, intervencia, digitálna a mediálna gramotnosť. Objektom záujmu v rámci riešenia projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z bolo zostavenie intervenčného programu Mediálny gramotník, ktorý rozvíja digitálnu a mediálnu gramotnosť ako prostriedok prevencie kyberagresie. Zmysel svojej vedeckej činnosti vidí v rozvoji digitálnej a mediálnej gramotnosti, ktorá je potrebná pre správne fungovanie dieťaťa v mediálnom svete.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • zostavila intervenčný program Mediálny gramotník,
  • experimentálne overila intervenčný program Mediálny gramotník na vybraných základných školách v nitrianskom kraji,
  • overený intervenčný nástroj ponúka po zaškolení pedagogického a/alebo odborného zamestnanca, prípadne ako lektorka, základným školám k prevencii kyberagresie prostredníctvom rozvoja digitálnej a mediálnej gramotnosti.

 

doc. PaedDr. Katarína Hollá, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Vo svojej vedecko-výskumnej práci sa venuje problematike online ohrození detí a mládeže, obzvlášť kyberagresii, kyberšikanovaniu a sextingu a možnostiam prevencie zo strany pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • vystupuje ako zodpovedná riešiteľka projektu, kde koordinuje aktivity projektu,
  • vytvorila koncept C.Y.B.E.R., v rámci ktorého teoretických východísk rozvíja problematiku sebaúcty a sebaobrazu u generácie Z ako možných stimulov prevencie kyberagresie,
  • tvorí a zodpovedá za obsah webovej stránky projektu,
  • realizuje školenia, krátkodobé preventívne aktivity na základných a stredných školách, webináre pre pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení so zameraním na vybrané typy a formy kyberagresie a možnosti ich prevencie.

 

doc. PhDr. Petra Jedličková, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Vedecky a publikačne rieši teoretickú i  praxeologickú problematiku edukácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Centruje sa najmä na jednotlivcov s poruchami učenia a správania (špecifickými i nešpecifickými) a s poruchou autistického spektra.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • vystupuje ako zástupkyňa hlavnej riešiteľky projektu,
  • zameriava sa na rozpracovanosť kognitívnych funkcií z pohľadu Feuersteinakognitívnych copingových stratégií ako možných nástrojov prevencie kyberagresie,
  • teoretické východiská prevencie kyberagresie implementuje ako školská špeciálna pedagogička na základnej škole v Nitre

 

PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Je univerzitnou koordinátorkou pre študentov so špecifickými potrebami. Vo svojej vedecko-výskumnej činnosti sa venuje sociálnej, inkluzívnej a tvorivej pedagogike a ich implementácií v školskom, vysokoškolskom a mimoškolskom prostredí.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • zostavila súbor aktivít zameraných na správanie, prosociálne správanie a socializáciu v kyberpriestore,
  • tlmočí preventívne edukačné videá do posunkového jazyka,
  • je administrátorkou sociálnych sietí projektu – Facebook, Instagram

 

PaedDr. Barbora Sender, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Vo svojej vedeckej a publikačnej činnosti sa zameriava na problematiku žiakov s poruchami správania a učenia za využitia expresívnych terapií, najmä arteterapie a muzikoterapie (nielen) v špeciálnej pedagogike. Zmysel svojej vedeckej činnosti vidí zároveň v posilňovaní silných stránok charakteru u detí a žiakov, a to tak intaktných, ako aj detí a žiakov so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami a znevýhodnením.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • sa zameriava na oblasť reziliencie a silných stránok charakteru, ktoré vníma ako zásadné zručnosti a schopnosti, prostredníctvom ktorých dokážu žiaci zvládať ťažké situácie vyplývajúce z kyberagresie,
  • je autorkou loga metodickej príručky C.Y.B.E.R.
  • participuje na grafickom dizajne metodickej príručky a webovej stránky C.Y.B.E.R.

PaedDr. Tomáš Turzák, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre.  Vo svojej vedecko-publikačnej činnosti sa venuje vybraným témam z oblasti sociológie výchovy a pedagogickej diagnostiky. V kontexte projektu sa venuje oblasti správania a socializácie žiaka, a to najmä rozvoju zručnosti pre spoluprácu a komunikáciu s inými v rámci digitálnej komunikácie.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • zameriava na popis behaviorálnych intervencií zameraných na prevenciu kyberagresie u žiakov,
  • participuje na grafickom dizajne metodickej príručky a webovej stránky C.Y.B.E.R.
  • je administrátorom webovej stránky projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z.

 

Mgr. Monika Židová

Pôsobí ako interná doktorandka na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. Jej vedeckým zameraním a predmetom výskumu je rodinné prostredie vo vzťahu k vybraným formám online rizikového správania (online výzvy, sharenting, phubbing a pod.). Objektom záujmu v rámci riešenia projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z bolo zostavenie príručky pre rodičov so zameraním na charakterizovanie vybraných foriem online rizikového správania a možností prevencie zo strany rodiny u detí vo vekovej kategórií do 10 rokov, do 15 rokov a do 18 rokov.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z sa venovala:

  • analýze foriem online rizikového správania u detí, ktoré môžu byť nepriamo podmienené nevhodným výchovným štýlom a typom rodiny,
  • zostaveniu príručky pre rodičov s možnosťami prevencie online rizikového správania detí v rodinnom prostredí.

 

doc. PaedDr. Erik Žovinec, PhD.

Pôsobí na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre. V rámci Slovenskej republiky je významným špeciálnym pedagógom z poradenskej praxe zameraným na deti a žiakov s vývinovými poruchami učenia. Výskumne sa zameriava na problémy vývinových porúch učenia a inkluzívne vzdelávanie. Je členom v pracovnej skupine Ústredná komisia pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách (KIV) NIVAM. Je organizátorom a garantom viacerých odborných podujatí, vedeckých seminárov a konferencií. Od roku 2014 je menovaný MŠVVaŠ SR ako predseda atestačných komisií v študijnom odbore Špeciálna pedagogika.

V rámci projektu (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z:

  • rozpracoval teoretické východiská emocionalizácie, kde hlavný význam v prevencii kyberagresie má rozvoj emocionálnych zručností a regulácia sebaovládania,
  • zostavil súbor aktivít posilňujúcich a rozvíjajúcich emocionálne zručnosti.