REALIZÁCIA

  1. Moja aplikácia

Oblasť: rozvoj technických zručností

Cieľ lekcie: žiaci vedia vytvoriť vlastnú aplikáciu a uvedomiť si dopad odcudzenia aplikácie, ktorú  vytvoria.

Časové trvanie: 20 min

Pomôcky: papiere, pastelky, fixky, kreatívne pomôcky

Metódy:  diskusia, samostatná práca žiakov, metóda riešenia úloh, metóda kladenie otázok, deduktívna metóda, analyticko-syntetická metóda, brainstorming,

Organizačná forma: frontálna, skupinová

Zásady: dobrovoľnosti, systematickosti, primeranosti, trvácnosti, uvedomelosti a aktivity, zásada individuálneho prístupu k žiakom, postupnosti.

Inštrukcia:  Žiakov rozdelíme do skupín a ich úlohou bude nakresliť alebo napísať o novej aplikácií, službe, ktorú si sami vymyslia. Práca závisí od kreativity danej skupiny.  Po skončení aktivity môžu prezentovať ich aplikáciu a spôsob jej použitia. Po odprezentovaní nových aplikácií položia svoju aplikáciu na stôl otočenú tak, aby ju nikto nevidel. Každá skupina si zoberie jednu z týchto papierov, tak aby nezobrali svoju. Spoločne sa skupina pozrie akú aplikáciu sa vytiahla.

Teraz si predstavte, že Váš nápad a Vaša nová aplikácia sa dostala do rúk niekoho iného, ktorý ju vydal a teraz má za ňu peniaze.

  • Ako by ste sa cítili?
  • Čo by ste chceli urobiť?
  • Ako by ste danú situáciu vyriešili?

Obmena: U starších žiakov môžeme zvoliť vytvorenie nového produktu, ktorý by uľahčil prácu v online priestore. Môžeme túto úlohu zvoliť aj ako projekt, ktorý bude na domácu úlohu a jeho zhodnoteniu budeme tak venovať viac času a žiaci si lepšie uvedomia dopad „krádeže“ v online priestore.